O co zapytać wykonawcę strony internetowej

jak-wybrac-wykonawce-strony-internetowej
Wybór odpowiedniego wykonawcy do stworzenia strony internetowej

Pytania, które należy zadać projektantowi stron internetowych.

Kiedy szukasz kogoś, kto pomoże Ci stworzyć stronę internetową dla Twojej firmy, proces znajdowania niezawodnego projektanta stron internetowych może szybko stać się mylący. Projektanci mogą mówić o technologii lub metodologii projektowania, przedstawiając skomplikowane propozycje z wieloma opcjami projektowania witryny… ale wszystko, czego potrzebujesz, to prosta strona internetowa, która przyniesie Ci nowy biznes.

Jednak zadanie projektantowi stron internetowych (lub agencji) odpowiednich pytań może ułatwić ten proces.

Dlatego przygotowałem tę listę pytań, które należy zadać projektantowi stron internetowych lub profesjonalnej firmie zajmującej się projektowaniem stron internetowych, którą rozważasz zatrudnić do stworzenia strony internetowej dla Ciebie. Te pytania mogą pomóc Ci lepiej zrozumieć, czy projektant będzie w stanie pomóc Ci osiągnąć Twoje cele.

Zapewnią również, że dostajesz coś więcej niż tylko dobrą cenę. W końcu koszt Twojej witryny jest ważny, ale lepiej zapłacić za coś, co pokochasz, w przeciwieństwie do czegoś, co będzie wymagało wielu korekt lub poprawek, które z pewnością się zsumują.

Jednak zadanie projektantowi stron internetowych (lub agencji) odpowiednich pytań może ułatwić ten proces.

Dlatego przygotowałem tę listę pytań, które należy zadać projektantowi stron internetowych lub profesjonalnej firmie zajmującej się projektowaniem stron internetowych, którą rozważasz zatrudnić do stworzenia strony internetowej dla Ciebie. Te pytania mogą pomóc Ci lepiej zrozumieć, czy projektant będzie w stanie pomóc Ci osiągnąć Twoje cele.

Zapewnią również, że dostajesz coś więcej niż tylko dobrą cenę. W końcu koszt Twojej witryny jest ważny, ale lepiej zapłacić za coś, co pokochasz, w przeciwieństwie do czegoś, co będzie wymagało wielu korekt lub poprawek, które z pewnością się zsumują.

1. Ile masz doświadczenia?

Chociaż niekoniecznie jest to złe, jeśli projektant, z którym rozmawiasz, tworzy strony internetowe dopiero od roku lub dwóch, doświadczenie w branży może być niezwykle cenne. Poszukaj projektantów lub firm, które mają pięć lub więcej lat doświadczenia.

2. Jakie rodzaje stron internetowych zaprojektowałeś?

Bardzo cenne może być również szerokie doświadczenie projektowe.

Projektanci, którzy pracowali nad wszystkim, od witryn e-commerce po mikrowitryny, prawdopodobnie nie będą mieli problemów z pracą nad projektem witryny. Lub, jeśli szukasz jednego typu witryny, a projektant, z którym współpracujesz, specjalizuje się w tym, na pewno będziesz w dobrych rękach.

To pytanie dotyczące projektowania stron internetowych może pokazać, że istnieje ryzyko niezgodności projektu. Na przykład, jeśli szukasz projektu witryny e-commerce, ale firma projektowa, z którą rozmawiasz, tworzyła tylko witryny internetowe dla firm B2B, możesz poszukać innej firmy.

3. Czy możesz mi pokazać strony, które zaprojektowałeś?

Renomowany projektant lub firma z przyjemnością podzieli się swoim portfolio wcześniejszych projektów, a nawet zaoferuje referencje od klientów, którzy otrzymali te projekty. Jeśli napotkasz tu jakiś opór, czas poszukać innego projektanta.

4. Jakie wyniki uzyskały te strony internetowe?

Projekt strony internetowej to zazwyczaj tylko część tego, co przyczynia się do jej sukcesu. Istnieją inne czynniki, w tym jego treść i optymalizacja pod kątem wyszukiwarek, które również określają, ile pieniędzy zarabia dla firmy. Jednak nadal dobrze jest zapytać potencjalnego projektanta stron internetowych, w jaki sposób jego praca przyczyniła się do sukcesu firmy, z którą wcześniej współpracował.

Podobnie jak twoja prośba o obejrzenie portfolio, tego rodzaju informacje powinny być chętnie udostępniane przez projektanta, najlepiej w udokumentowanym, łatwym do przyswojenia formacie. Projektant powinien móc śmiało powiedzieć, że jego projekt doprowadził do określonego procentowego wzrostu sprzedaży, konwersji lub leadów dla klienta.

5. W jaki sposób Twój projekt pomoże mi osiągnąć moje cele?

To pytanie, które należy zadać projektantowi witryny, wymaga, aby projektant omówił konkretnie, w jaki sposób może pomóc Twojej firmie. Tutaj może potknąć się ktoś, kto podchodzi do Twojego projektu z punktu widzenia „Chcę tylko zarabiać”. Mogą obiecać coś niejasnego, na przykład zwiększenie sprzedaży, ponieważ Twoja witryna wygląda tak dobrze, lub w ogóle nie będą w stanie odpowiedzieć na pytanie!

Z drugiej strony, projektant stron internetowych, który podchodzi do projektu z nastawieniem „Chcę pomóc Ci odnieść sukces”, będzie w stanie z pewnością odpowiedzieć na to pytanie, wskazując, w jaki sposób sugerowane funkcje projektu Twojej strony internetowej nadają się jako cele biznesowe, które chcesz osiągnąć. Nie bój się pytać o konkrety, bo wiarygodny projektant z pewnością będzie w stanie je podać.

6. Ile czasu zajmie zaprojektowanie mojej strony internetowej?

Nie ma na to właściwej odpowiedzi, ale będziesz wiedział, co chcesz usłyszeć. Jeśli masz problemy z czasem, a odpowiedź projektanta stron internetowych brzmi „sześć miesięcy”, powinieneś poszukać firmy zajmującej się projektowaniem stron internetowych z większą ilością zasobów, która lepiej spełni Twoje potrzeby.

7. Ile poprawek chcesz wprowadzić?

Odpowiedź na to pytanie powinna być podobna do „tyle, ile potrzeba”. Renomowani projektanci stron internetowych nie ograniczają liczby poprawek, na początkowych etapach nie pobierają opłat za więcej niż ustaloną liczbę poprawek do projektu witryny ani nie mówią, że czegoś nie można zmienić. W końcu jako klient musisz być zadowolony z produktu końcowego!

8. Jak blisko będziesz współpracować z naszą firmą?

Posłuchaj uważnie odpowiedzi na to pytanie od agencji lub projektanta stron internetowych. Projektant, którego wybierzesz, to ktoś, z kim będziesz chciał komunikować się ze swoim zespołem tak, jakby był jego częścią, w przeciwieństwie do osoby z zewnątrz, która zagląda do środka. Powinieneś być w stanie wyczuć ich chęć współpracy z Twoją firmą od ich odpowiedzi.

9. Jak będziemy się komunikować podczas procesu projektowania?

Podobnie, ta odpowiedź da ci dobre wyobrażenie o tym, jak blisko projektant stron internetowych będzie współpracował z twoim zespołem. Niektórzy projektanci używają poczty e-mail do komunikacji, podczas gdy inni polegają na oprogramowaniu do zarządzania projektami, takim jak Basecamp.

Co najważniejsze, upewnij się, że zamierzony projektant ma odpowiedź na to pytanie: w trakcie przeprojektowywania potrzebna jest ciągła komunikacja, aby wszystko przebiegało płynnie, a to Twój projektant powinien organizować tę komunikację.

10. Czy SEO jest uwzględnione w Twoim projekcie?

Optymalizacja pod kątem wyszukiwarek (SEO) to kluczowa część każdej nowej strony internetowej. Jeśli nie masz osobnego zespołu zajmującego się treścią i/lub SEO Twojej witryny, zadaj to pytanie projektantowi. Zdecydowanie powinni mieć dla Ciebie odpowiedź, a także szczegółowy plan SEO. Jeśli nie, poszukaj firmy projektowej, która specjalizuje się w SEO – na dłuższą metę zaoszczędzi ci to wielu kłopotów.

SEO to coś, co powinno być włączone do projektu Twojej witryny od samego początku, a nie dodane na końcu. Ponieważ optymalizacja Twojej witryny wpływa na jej wysoką pozycję w wyszukiwarkach, wpływa również na to, ile nowych sprzedaży lub leadów z niej uzyskasz. Tworzenie nowej strony internetowej bez jakiegoś planu SEO to zły pomysł, więc skontaktuj się z projektantem stron internetowych, aby upewnić się, że mają to na względzie!

11. Ile będzie kosztować mój nowy projekt strony internetowej?

Na koniec jedno z najważniejszych pytań, jakie należy zadać projektantowi stron internetowych: koszt. Odpowiedź na to pytanie zawsze będzie się różnić. Koszt projektu strony internetowej zwykle zależy od wielu czynników, w tym:

  • Doświadczenie projektanta
  • Rozmiar projektowanej witryny
  • Funkcjonalność serwisu
  • Rodzaj projektu (nowoczesny, high-end, prosty, itp.)
  • Ile osób jest zaangażowanych w proces

Ponieważ wiele firm zajmujących się projektowaniem stron internetowych nie publikuje swoich cen w Internecie, trudno jest rozejrzeć się i wiedzieć, czy otrzymujesz dobrą ofertę.

Jeśli chodzi o projektowanie stron internetowych, wiesz lepiej niż ktokolwiek, na co Cię stać, a na co Cię nie stać. Nie bój się więc powiedzieć „nie” lub poprosić o niższą cenę. Możesz nawet odejść, jeśli nie podoba ci się otrzymany cytat. Pamiętaj jednak o jednym: dostajesz to, za co płacisz, a tania strona internetowa często ma wiele wad.

12. Czy mogę się z Tobą skontaktować w sprawie przyszłych aktualizacji mojego projektu?

Wreszcie, zawsze powinieneś skontaktować się z projektantem, z którym chcesz pracować, aby sprawdzić, czy byłby chętny do współpracy z Tobą w przyszłości. Jeśli chcesz zaktualizować stronę, dodać nowy element wizualny, a nawet przeprojektować swoją witrynę, czy będą w stanie Ci pomóc?

Większość projektantów i firm zajmujących się projektowaniem stron internetowych ma wycenę godzinową lub umowy, które pozwalają nawiązać długoterminowe relacje przy niższych kosztach. Rozważ zapisanie się do jednego z tych planów, aby zaoszczędzić trochę pieniędzy, mając pod ręką niezawodnego projektanta.

Po co zadawać pytania projektantowi stron internetowych?

Zadawanie pytań to dobry sposób na poznanie kogoś. Co więcej, jest to świetny sposób na przyłapanie kogoś nieprzygotowanego i obserwowanie jego reakcji na coś, czego nie mógł przewidzieć.

Kiedy otrzymujesz propozycję od projektanta stron internetowych, wszystko zostało wcześniej zaplanowane i przemyślane. Ale kiedy zadajesz pytanie, stawiasz projektanta w miejscu, aby uzyskać odpowiedź. Daje to większą szansę na poznanie, o co tak naprawdę chodzi.

Ta lista pytań, które powinieneś zadać swojemu projektantowi stron internetowych, nie jest kompletna ani wyczerpująca, ale nadal jest to próbka, z której powinieneś pomyśleć. Możesz zadać te pytania podczas spotkania twarzą w twarz, przez telefon, a nawet e-mailem, jeśli chcesz, ale dwie pierwsze opcje są lepsze, ponieważ w ten sposób otrzymasz natychmiastową odpowiedź.

Naprawdę możesz zapytać projektanta, o którym myślisz, o pracy z tym, co uważasz za najlepsze. Może to oznaczać zadawanie konkretnych pytań na temat ich doświadczeń z Twoją branżą, jeśli kiedykolwiek projektowali witryny takie jak Twoja lub co wiedzą o rodzaju projektu, który chcesz.

Nie bój się zadawać pytań, gdy szukasz projektanta stron internetowych do współpracy. Jeśli kiedykolwiek poczujesz, że przeszkadzasz projektantowi, prawdopodobnie nadszedł czas, aby odejść – w końcu renomowana firma zajmująca się projektowaniem stron internetowych zawsze będzie przychylna i chętna do pomocy swoim klientom!

Chcesz zadać kilka pytań?

Jeśli szukasz projektanta stron internetowych, z którym mógłbyś współpracować, dlaczego nie spróbować Sascom? Mam doświadczenie w tworzeniu pięknych, funkcjonalnych i angażujących stron internetowych dla moich klientów i chciałbym zrobić to samo dla Ciebie.

Wiesz już, jakie pytania mi zadać, więc zadzwoń do mnie pod numer 603 727 622 lub skontaktuj się ze mną online!